Aika ajoin tuomme tälle sivustolle näytille erilaisia verkkokauppoja. Tällä kertaa aiheena on Bubbleroom ja tämä artikkeli sisältää myös mainoslinkkejä sivustolle. Bubbleroom on verkkokauppa joka on myynyt merkkivaatteita naisille jo vuodesta 2005.

Bubbleroom on verkkokauppa, joka tarjoilee mekot, juhlamekot, housut, topit yms. Aletuotteet helposti ja vaivattomasti suoraan verkkokaupasta nopeasti kotiin. Bubbleroom.fi on yksi pohjoismaiden johtavista verkkokaupoista. Bubbleroomin valikoima koostuu muodikkaista vaatteista, kengistä, asusteista sekä kauneustuotteista naisille ja miehille. Sivustolla on yli 350 tuotemerkkiä ja sivustolle saapuu uutuuksia päivittäin. 

Vaatteiden verkkokauppa 2020-luvulla

Verkkokauppa kasvaa kohisten, mutta myymälät ovat suomalaisille edelleen todella tärkeitä. Kivijalka tulee pärjäämään myös 2020-luvulla, vaikka entistä useampi vaatteidenkin ostaja haluaa tehdä ostoksensa entistä nopeammin, vaivattomammin ja kenties myös edullisemmin. Paikallisista liikkeistä haetaan vaatteet silloin kun halutaan palvelua, mutta isojen tavaratalojen sijasta monet arjen ja kenties juhlankin vaatteet tilataan verkkokaupoista kuten Bubbleroom. Suomalaisista naisista 83 % ja miehistäkin 74 % on jo ostanut vaatteita netistä.

Tuoreen Ecommerce Europen raportin mukaan verkkokaupan liikevaihdon kasvu asettui Euroopassa 10 prosenttiin vuonna 2020. Luvut jäivät vuodesta 2019, jolloin kasvua kertyi peräti 14 prosenttia. Vaikka tavaroiden verkkokauppa kasvoi aiempaa enemmän, ympäri Eurooppaa asetetut koronarajoitukset leikkasivat palvelu-, matkailu- ja ravintola-alan verkkokauppaa, mikä painoi lukua alas. Vuonna 2021 verkkokaupan liikevaihdon ennustetaan kasvavan 12 prosenttia Euroopassa. Vuonna 2020 Suomessa verkko-ostajien osuus jäi 78 prosenttiin kaikista internetin käyttäjistä. Lähde: https://kauppa.fi/uutishuone/2021/09/23/korona-kiihdytti-yritykset-digiloikkaan-eurooppalainen-verkkokauppa-jatkaa-kasvuaan/

Kuluttajat ostavat yhä useammin määrin vaatteita verkkokaupasta, ja vuonna 2020 jo yli puolet suomalaisista osti verkkokaupasta. Ilmaiset palautukset ja palautusten helppous ovat yhdet tärkeimmistä kriteereistä verkkokauppaa valittaessa ja ostopäätöstä tehdessä – onko palautusten helppous itsellesi tärkeätä, vai sittenkin se, että isossa verkkokaupassa yksinkertaisesti on erilainen valikoima vaatteita kuin paikallisesti olisi saatavilla?

Tilastokeskuksen mukaan vaatteet sekä kengät ovat yksi viidestä suosituimmasta verkkokauppakategoriasta, koska sinä tilasit viimeksi jonkin vaatteen verkosta? Entä kuinka hyvin olet ”osunut” oikeaan? Monesti vaateostokset eivät aivan osa kohdalleen mittojen suhteen, on ostos tehty sitte kauppaliikkeessä tai verkossa. Me saatamme ostaa ns. tavoitevaatteita, sillä huomaamattamme olemme saattaneet kasvaa sitten edellisen vaateostoksen. Toisaalta suomalaiset myös ostavat entistä enemmän vaatteita ja asusteita yleensäkin, joten jo pelkästään yleinen taloustilanne on nostanut myyntimääriä myös verkkokaupoissa. Viimeisten vuosien aikana varsinkin naisten tekemät ostokset ovat nousseet nopeammin kuin miesten. Verkkokauppa on noussut suosituksi, koska ostaminen on tehty verkkokaupassa mahdollisimman helpoksi, ja tilaukset saa lähelle kotia, tai jopa kotiin asti toimitettuna. Ostamisen helppous on itseasiassa lähes 50 % verkossa ostajille se tärkein tekijä, tai näin ainakin kävi ilmi Paytrailin pari vuotta sitten tekemässä tutkimuksessa. Miksi sinä itse ostat verkosta, ja oletko jo käynyt katsomassa millaisia tarjouksia Bubbleroomilla olisi tänään?