Suomalainen B2B-myynnin tehostamiseen erikoistunut startup-yritys Leadfeeder ja LinkedIn aloittavat yhteistyön.
Yhteistyön tavoitteena on tuoda integraation avulla LinkedInin yritystieto ja käyttäjädata yli 575 miljoonasta käyttäjästä suoraan Leadfeederin sovellukseen. Integraatio toimii LinkedInin maksullisten Sales Navigator Team ja Enterprise -versioiden kanssa ja sen tarkoituksena on tuottaa Leadfeederin B2B-myyntityökalun käyttäjille nopeampi ja tehokkaampi tapa löytää potentiaalisia asiakkaita.
Leadfeederin avulla asiakkaat voivat tunnistaa automaattisesti mitkä yritykset vierailevat heidän kotisivuillaan ja mitä tietoa he sieltä etsivät. Vierailu kotisivuilla ja tarkemmat vierailutiedot kertovat myynnille, että yritys on kiinnostunut heidän tuotteistaan tai palveluistaan. Näin B2B-yritykset voivat tuottaa liidejä myynnille automaattisesti ja kohdistaa myyntityötä älykkäästi kaikista potentiaalisimpiin asiakkaisiin. Leadfeeder on ensimmäinen suomalainen ja toinen eurooppalainen yritys, joka on hyväksytty LinkedInin viralliseksi Sales Solutions -partneriksi. Samassa partner-ohjelmassa on mukana mm. Microsoft, Hubspot, Oracle ja Salesforce.
“Tämä yhteistyö on meille strategisesti erittäin merkittävä. LinkedInin halu tehdä yhteistyötä kanssamme osoittaa, että olemme globaalisti toimialamme edelläkävijä.” Leadfeederin toimitusjohtaja Pekka Koskinen linjaa.
Yrityksen kasvu on tullut pääasiassa ulkomailta. Liikevaihdosta n. 85% tulee Suomen ulkopuolelta ja tavoitteena yrityksellä on kaksinkertaistaa liikevaihto ja henkilöstömäärä ensi vuonna. Kolmannes liikevaihdosta tulee Yhdysvalloista joka on Leadfeederin päämarkkina. Tällä hetkellä Leadfeeder työllistää 45 henkilöä 16 eri maasta ja viime vuonna Leadfeeder oli yksi Suomen nopeimmin kasvavia teknologiayrityksiä Deloitte Technology Fast 50 -listauksen mukaan.
“LinkedInin Sales Navigatorin kanssa tekemämme yhteistyö lisää meidän tunnettavuutta Yhdysvalloissa ja Euroopassa sekä auttaa meitä olemaan jatkossakin modernin myyntiteknologian kärkiyrityksiä maailmassa”, Leadfeederin myyntijohtaja & yhteistyöstä vastaava Jaakko Paalanen kertoo.
Leadfeederin tavoitteena on rakentaa uusi tuotekategoria, jossa yhdistyy myynnin automaatio, verkkosivujen myyntiliidien tunnistaminen sekä markkinoinnin datan tuominen tekoälyn avulla B2B-myyntitiimeille. SaaS-liiketoiminnassa tämä kategoria on uusi ja globaalia markkinajohtajaa ei vielä ole.
“Yhteistyö LinkedInin kanssa on meille luontainen askel oikeaan suuntaan laajempaa visiota ajatellen. Pystymme nyt tarjoamaan meidän 30,000 käyttäjälle uniikkia lisäarvoa ja tehostamaan heidän myyntiprosessia maailman suurimman bisnes-verkoston avulla.” yhteistyöstä vastaava Paalanen toteaa.
Vuoden 2019 aikana Leadfeederin tavoitteena on jatkaa voimakasta kasvua ja hakea sijoittajilta noin viiden miljoonan euron kasvurahoitus. Tähän mennessä Leadfeederiin pääomasijoittajiin kuuluvat Superhero Capital ja Vendep Capital. Yritys on ollut myös mukana Business Finlandin Nuoret Innovatiiviset Yritykset -ohjelmassa.