Kun mietimme 2020-lukua ja verkkokaupan trendejä, tärkeimmäksi nousee ostoprosessin helpottaminen. Tässä tulevat kuvaan B2B-myynnin lisääminen verkossa, biometrinen tunnistus salasanojen sijasta, pikapainikkeet ja sujuvammat maksutavat.

Helsingissä järjestettävässä Retail Experience Live -tapahtumassa puhetta maksuratkaisujen tulevaisuudesta johtavat Suomen menestyneimmät asiantuntijat ja yritykset. Tässä kolme kuuminta trendiä, joita tapahtumassa käsitellään:

  • mCommerce 2020 – mitä se tarkoittaa maksuratkaisuille?
    Vuonna 2010 mobiililaitteet korvasivat tietokoneen tärkeimpänä ostokanavana. Palvelut ja käyttäjäkokemus suunnitellaan jo nyt ensisijaisesti mobiililaitteille, ja maksuratkaisut ovat yksi tärkeimpiä tekijöitä ostokonversion kannalta. Tule kuulemaan, miten otetaan käyttöön toimiva Mobile first -maksukokemus ja mitkä ovat parhaat esimerkit tästä.

    Mobiilimaksamisen asiantuntijat Suomen johtavasta rahoituslaitoksesta fasilitoivat keskustelua: Eero Eloranta ja Arno Hietanen, Checkout Payment Services, OP Ryhmä
  • Pay Later – maksut palvelumuotoilun työkaluina
    Kortti- ja käteismaksut kattavat suuren osan myymälän maksutarpeista, mutta ne eivät kata kaikkea myyntiä. Erityisesti yritysasiakkaat suosivat laskutusta, joka usein muodostaa pullonkauloja myymälässä. Miten tunnistan asiakkaan? Miten tarkistan luottotaustan? Miten varmistan yritysasiakkaan osto-oikeuden? Ja miten teen kaiken tämän ruuhkauttamatta myymälää? Collector on selättänyt nämä pullonkaulat uudella Pay Later -konseptilla, joka edistää sekä kuluttaja- että yritysmyyntiä.

    Tule keskustelemaan, miten myymälämyyntiä voi tehostaa ja miten eri maksutapoja voi käyttää palvelumuotoilussa. Keskusteluaiheita ovat asiakkaan tunnistaminen, maksun sijoittaminen asiakaskokemukseen ja yritysasiakaspalvelun kehittäminen.
  • Asiakaskokemuksen kehittämisen ja käyttäytymisen muotoilun edelläkävijä – kaupan arvoketjun tulevaisuuden ilmiöt 2020-luvulla
    Kaupan arvoketjussa on tunnistettavissa kolme keskeistä ihmisten jokapäiväiseen arkeen vaikuttavaa ilmiötä: käyttäytymisen suunnittelu, inhimillinen kokemus ja yhteisöllisyyden rakentaminen. Ilmiöiden saumaton kiinnittäminen yrityksen kilpailuetuihin, valittuihin asiakassegmentteihin ja tulevaisuuden konsepteihin erottelevat tulevaisuuden menestyjät palveluliiketoiminnan kehittämisen nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä. Tule luennolle kuulemaan lisää, kuinka USA:n markkinoiden edelläkävijät hyödyntävät ilmiöitä omassa liiketoiminnan kehittämisessä.

    Kai Virtanen, Vere – Head of Strategic Foresight

Retail Experience Live järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 6.-7.11.2019. Samaan aikaan samassa hallissa järjestetään lisäksi pakkausalan tapahtuma Empack ja logistiikka-alan tapahtuma Logistics & Distribution. Osallistuminen tapahtumakokonaisuuteen on veloituksetonta. Lue lisää tapahtuman ohjelmasta osoitteessa www.retailexperiencelive.fi